Marka Nedir?

Marka herhangi üretilmiş bir ürünün bir nesnenin yada hizmetin özelleştirilerek, söz konusu ürün ya da hizmetin diğer eşyalardan veya mal ve hizmetlerden den rahatlıkla ayırt edilmesi amacını sağlayan işaretler,ibarelerdir.

Ve bu günümüzün şartlarının etkisiyle markalar, markalaşmalar gerek ülkemiz de gerekse tüm dünya da bir hayli önemli olmuştur ve olmaya da devam edecektir. Önem den kastımız ise söz konusu markalar özellikle ticari bakımdan şirketlerin, ülkelerin ve dünyanın ekonomisine büyük ölçü de katkılar da bulunmaktadır.

Özellikle ticari açıdan tüm dünya da markalaşmış ürünler öncelikli olarak kendi ülkelerine dolayısıyla şirketlerine çok büyük ölçü de karlar elde ettirmek  de ve bunun yanı sıra tüm dünyayı kendisine has vizyonuyla tanıtmakta ve tanıştırmaktadır.

Markalar şekil duruş basım ve benzeri her türlü işareti içerebilir. Söz konusu bir markanın içeriğin de kelimeler,harfler,rakamlar,çizimler,resimler,şekiller,renkler,logolar ve bunlardan oluşan kombinasyonlar olabilir. Burada önemli olan husus seçilen ibarenin, işaretin ,markanın piyasada bulunan benzerlerinden  ayırt edici özelliğinin olmasıdır.

Kişi kendi ülkesin de veya patenti almış olduğu herhangi bir ülke de kendisine marka olarak seçtiği amblemin veya simgenin o ülke tarafın dan engel herhangi bir durumu olmadığın da dilediği gibi kullanabilir, pazarlayabilir üzerinde kazancı her neyse ve ne kadarsa rahatlıkla sağlayabilir.

Diğer bir anlamda marka bir firmanın ürünün müşterilerinizce bilinip tanınıp sizin tarafınızca güven vermek amacı ile verilmiş, verilmekte olan genel bir simgedir, işarettir.

—  Marka ile her şeyden önce iyi izlenim verilir ve iyi bir his oluşturma sağlanabilirse, ticari açıdan çok büyük bir gelir kaynağıdır, firma veya kişiler için... Marka girişimlerinizin stratejik planlamasında  en güçlü koruyucunuz,yatırım aracınız,sermayenizdir. Dolayısı ile 556 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname  Hükümleri çerçevesinde tescil edilerek koruma altına alınmalıdır.

Uluslararası  Marka

Marka Tescilinde ülkesellik ilkesi belirlenmiştir.Marka ülkesellik  prensibi gereğince kural olarak sadece hakkın kullanıldığı ya da tescil edildiği ülke sınırları içerisinde kullanılabilir. Bu ilke uyarınca, markanın sahibi, izni olmaksızın markasının kullanılmasına ancak Türkiye sınırları içinde engel olabilir. Aksi takdirde  Türkiye'deki bir tescile dayanılarak, Türkiye dışında bir başka ülkede markanın kullanılmasını yasaklayamaz.

Ülkesellik ilkesi gereğince, marka tescili  talep edilen ülkenin ulusal hukukuna göre tescil edilir ve tescil edildiği ülkelerin hukukları uyarınca, o ülkelerin sınırları içinde marka hakkı doğar.

Bu sebep ile, ihracat yaptığınız ülke ya da ülkelerde markanızı markanızı kullanmak ve kuruma hakkı elde etmek için o ülkelerde Markanızı tescil ettirmeniz gereklidir.

Markanızın Türkiye'de tescil edilmiş olması diğer ülkelerde size ait olduğu anlamına gelmeyeceğinden İhracat yaptığınız ülkelerde Markanızın 3. Kişiler tarafından tescilinin alınmaması, gümrüklerde olası sorunlarla karşılaşmamanız için yurt dışı marka tescilini yaptırmanızı öneririz.

Markanızın tescil edilebilirlik değerlendirmesi ve başvuru yapılacak ülkelerin analizi ve başvuru yönteminin belirlenmesi konusunda tarafımızdan danışmanlık desteği  ile yönlendirileceksiniz.

Markanız firmanızın sermayesidir… Değerinizi artırarak kontrollü büyümeniz için en kıymetli yatırım aracınızdır.

TOP