Markada Coğrafi İşaret
Günümüzde en piyasalara giriş konusunda karşımıza çıkan en büyük zorluk, dikkat çekici ve akılda kalıcı bir marka oluşturarak bu markanın bedelinin arttırılmasıdır. Marka oluşturma konusunda eğer başarılı olabilirsek piyasalar içerisinde hızla ilerleyerek yüksek noktalara ulaşabilir, alanımızı ve statümüzü geliştirip yükseltebiliriz. Marka konusunda akılda kalmanın en kolay yolu ise eğer ürettiğimiz ürün; herhangi bir unsur ile birleşerek üretildiği yöre ile anılıyor ise coğrafi bölgenin adını kullanarak; akılda kalıcılık, ürüne olan güven ve milliyet duygusu uyandırılabilir. Ancak bu şekilde bir marka oluşturabilmek için gerekli olan bazı hususlar vardır ve bu hususlar iki ana başlık altında incelenerek, ürün ile ilgili marka bulunduğu coğrafya ile anılabilir. Bunlardan birincisi “menşe adı” diğeri ise “mahreç işareti” dir. Bu özel durumları birer başlık altında inceleyecek olursak;
Menşe adı: herhangi bir ürünün, belirli bir bölge veya yöre ile anılması durumunda çok özel durumlarda ülke adı da bu statüye girebilir. Bu durumun yanı sıra ürünün anıldığı zaman bölge ile beraber olan isim ününün de var olması koşulu ile üretiminin ve diğer bütün işlemlerin o bölgede veya bölge sınırları içerisinde yapılması durumunda, markanız da o yörenin coğrafi adını kullanabilirsiniz.
Mahreç İşareti: tıpkı menşe adı durumunda olduğu gibi; pazarı oluşturulmak istenen ürünün o bölge ile anılması şartının sağlanması ardından, ününün de bölge adı ile beraber gelmesi durumunda; üretim, pazarlama, satış ve işlenmesi konuları gibi birçok imal konusundan herhangi birisinin o bölgede yapılması durumunda ise, bölgenin coğrafi ismini marka olarak kullanmanız için Mahreç işareti hakkından yararlanabilirsiniz.
Konu hakkında diğer dikkat etmeniz gereken durum ise; coğrafi işaretli markalar konusunda yapacağınız başvuruların enstitü tarafından belirlendiği ve takip edilmesi hususudur.
Coğrafi İşaret tescil işlemleri konusunda tarafımızdan danışmanlık desteği ile yönlendirileceksiniz.


